Efekt „Minecrafta” u Agory. Więcej także z reklam

1 dzień temu 5

Grafika promująca „Minecraft: Film”, fot. materiały prasowe  Film”, fot. materiały prasowe

Grupa kapitałowa Agora w drugim kwartale 2025 roku wypracowała 379,6 mln zł przychodów sprzedażowych, o 16,8 proc. więcej niż przed rokiem. Największe wzrosty nastąpiły w kinach Helios, gdzie wpływy z biletów poszły w górę r/r/ o 40,8 proc. do 56,3 mln zł, a z napojów i przekąsek – o 49,2 proc. do 36,7 mln.

Dzięki hitom takim jak „Minecraft: Film” w minionym kwartale kina Helios sprzedały 2,5 mln biletów, o 31,6 proc. więcej niż przed rokiem. Ponadto przychody zajmujące się produkcją i dystrybucją filmów spółki Next Film podskoczyły r/r z 3,7 do 12,1 mln zł (w zeszłym półroczu zarabiała na dystrybuowanych w kinach filmach „Akademia Pana Kleksa – Kleks i wynalazek Filipa Golarza”, „100 dni do matury” i „Dziadku, wiejemy!”).

Radio napędza biznes reklamowy Agory

Ponad połowa przychodów grupy Agora przypada na reklamy. W zeszłym kwartale wpływy w tym obszarze zwiększyły się r/r o równe 8 proc. do 208,7 mln zł. Najmocniej przyczynił się do tego segment radiowy (od połowy ub.r. w pełni obejmuje Eurozet, którego pozostałe 49 proc. udziałów kupiła wówczas Agora), gdzie nastąpił wzrost 15,4 proc. do 89,1 mln zł.

Z kolei przychody ze sprzedaży wydawnictw, czyli głównie „Gazety Wyborczej”, a także kilku czasopism oraz wydawnictwa książkowo-płytowego, zmalały o 4,2 proc. do 32 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

CZYTAJ TEŻ: Ostatni chudy rok głównego inwestora Agory. Dywidenda zmieni wszystko

Wydatki operacyjne grupy Agora zwiększyły się znacznie słabiej od przychodów – o 14,6 proc. do 358,4 mln zł. Kwotowo najmocniej w górę poszły wydatki na usługi obce: ze 100,6 do 125,3 mln zł, głównie w segmencie kinowym (zakup kopii filmów i wynagrodzenia wypłacane producentom).

Agora z lepszą rentownością

Kwartalny zysk EBITDA firmy poszedł w górę r/r z 55,2 do 65,5 mln zł, a marża – z równych 17 do 17,3 proc. natomiast zysk operacyjny zwiększył się z 12,2 do 21,2 mln, a strata netto zmalała z 8,2 do 3,1 mln.

Zdecydowanie najbardziej zyskowne w grupie Agora są trzy obszary działalności. W drugim kwartale br. segment filmowo-książkowy (obejmujący kina Helios, Next Film i wydawnictwo książkowo-płytowe) wypracował 30,3 mln zł zysku EBITDA, pion radiowy – 22,2 mln, zaś segment reklamy zewnętrznej – 27,7 mln.

Niewielkie straty EBITDA zanotowały zaś pion prasowy (2,4 mln) oraz internetowy (2,6 mln).

Na koniec środowej sesji giełdowej za akcję Agory płacono 9,76 zł, o 3,7 proc. mniej niż 12 miesięcy temu.

Przeczytaj źródło