Fot. YouTube / Forbes
To kwota wyższa niż wycena Perplexity, ale firma zaznaczyła, że kilku inwestorów zgodziło się uczestniczyć w kupnie Google Chrome.
Perplexity jak dotąd najbardziej znane jest z wyszukiwarki opartej na sztucznej inteligencji, która daje użytkownikom proste odpowiedzi na pytania i linki do oryginalnych materiałów źródłowych w sieci.
Władze USA każą Google'owi sprzedać Chrome'a
W lipcu Perplexity uruchomił własną przeglądarkę opartą na AI o nazwie Comet. Startup w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji konkuruje z takimi firmami jak Meta, Open AI i samym Google, który do swoich platform wprowadził usługę Gemini.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Google Perplexity pojawiła się w USA. Przypomnijmy, że oferta Perplexity pojawiła się bezpośrednio po tym, jak Departament Sprawiedliwości zaproponował w marcu, by Google został zmuszony do sprzedaży Chrome po tym, jak sędzia orzekł, że gigant technologiczny działał nielegalnie, aby utrzymać monopol w wyszukiwarce online.
Zdaniem Departamentu Sprawiedliwości zmuszenie firmy do pozbycia się Google stworzy bardziej równe warunki dla konkurentów wyszukiwarki.
Google nie zgodziło się sprzedać Chrome i zapowiedziało walkę z orzeczeniem. Google nie ujawniło jeszcze, w jaki sposób zamierza dostosować swoją działalność po orzeczeniu antymonopolowym. Chrome został uruchomiony przez Google w 2008 roku.
Na ofertę złożoną przez Perplexity zwrócił uwagę ekspert Paweł Nowacki. Jego zdaniem ewentualna transakcja może uderzyć w wydawców mediów, jeśli wyszukiwarka wymknie się spod kontroli jeszcze bardziej w kierunku sztucznej inteligencji.
“Perplexity oferuje Google 34,5 mld dolarów za przeglądarkę Chrome. Świat wyszukiwań i reklam zmieni się diametralnie jeśli do tej transakcji, by doszło. Wydawcy / media są tylko przystawką w tej potrawie” – napisał Nowacki na Facebooku.