Problemy kanału HGTV. Powodem polityka Trumpa i tiktokerzy

15 godziny temu 3

W ciągu kilku ostatnich tygodni nadawca zdecydował, że kończy produkcję formatów „Christina on the Coast”, „The Flipping El Moussas”, „Battle on the Beach”, „Farmhouse Fixer”, „Married To Real Estate”, „Bargain Block”,  „Izzy Does It”. Przez cła prezydenta Trumpa i odpowiedź objętych nimi państw, koszty drewna, marmury i innych materiałów, są coraz wyższe.

Portal deadline.com podaje, że koszt jednego odcinka programu o remoncie może sięgać nawet 500 tys. dol., a produkcji poświęconej nieruchomościom 200- 300 tys. dol. Problem z dostępnością materiałów w normalnych cenach powoduje, że na ich dostawy trzeba czekać znacznie dłużej, co komplikuje produkcję.

HGTV stracił w USA prawie połowę widzów

Do inwestowania w treści programowe HGTV nie zachęcają wyniki oglądalności stacji. W 2015 roku była 15. najczęściej oglądaną stacją po History, Discovery Channel, TNT, USA Network, TBS, kanałami sportowymi, jak ESPN czy informacyjnymi, takimi jak Fox News. W latach 2019-2023 kanał HGTV jeszcze poprawił wyniki, wyprzedzając większość z tych stacji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Według Nielsena w 2017 roku HGTV gromadził średnio około 1,5 mln widzów, podczas gdy w zeszłym roku tylko 773 tys. Rok temu oglądalność kanału wśród widzów w wieku 18-49 lat spadła o 26 proc. Takich odbiorców było średnio 101 tys., podczas gdy w 2017 roku średnia wynosiła 425 tys.

Amerykańskie media podejrzewają, że wpływ na spadek w tej grupie ma coraz większa liczba treści na TikToku o remontowaniu i urządzaniu domów. Wybrane produkcje HGTV są co prawda oferowane przez serwis streamingowy HBO Max, ale rzadko tam docierają do większej grupy odbiorców. Sytuacji nie poprawia też obecność wewnętrznej konkurencji w portfolio WBD – kanału Magnolia Network o zbliżonym profilu.

Cała branża kanałów kablowo-satelitarnych w USA mierzy się masowym odpływem klientów sieci kablowych i platform cyfrowych do streamingu. Warner Bros. Discovery z powodu spadającej wartości stacji linearnych podzieli się na dwie spółki. Warner Bros. obejmie studia filmowe i HBO Max. Z kolei Discovery Global stacje linearne, w tym Discovery i TVN.

Kanał HGTV w Polsce działa od stycznia 2017 roku, kiedy zastąpił TVN Meteo Active (wcześniej TVN Meteo). Właścicielem stacji, podobnie jak to miało miejsce w przypadku Food Network czy Travel Channel, był najpierw Scripps Networks Interactive. W 2018 roku firma została przejęta przez Discovery, a w 2022 w wyniku fuzji z Warner Media powstał Warner Bros. Discovery.

Jak informował „Press”, w lutym w grupie 4+ stacja miała 0,29 proc. udziału w rynku telewizyjnym (bez zmian w stosunku do 2024 roku). Polska wersja HGTV nadaje takie programy jak „Nowa Maja w ogrodzie”, „Wymarzone ogrody”, „Inspirujące domy”, „Ratując teksańskie domy”, „Uratuj swój dom”, „House Hunters - Poszukiwacze domów”, „Zróbmy sobie dom”. „Dorota was urządzi!”. 

Przeczytaj źródło