Trzy firmy w przetargu na obsługę wiat przystankowych w Warszawie

19 godziny temu 6

mat.pras. mat.pras.

Chodzi o utrzymanie 1640 wiat przystankowych i wyposażenia dodatkowego, zlokalizowanych na przystankach komunikacji miejskiej oraz relokację 15 wiat. Wybrana firma w zamian za to otrzyma prawo do eksploatacji paneli reklamowych, czyli sprzedawania powierzchni reklamowej na tych wiatach przystankowych.

Podstawowa, główna umowa zostanie zawarta na rok - okres od 16 listopada br. do 16 listopada 2026 roku. Wybrana firma będzie miała możliwość skorzystania z tzw. prawa opcji (trzykrotnie) - czyli przedłużenia każdorazowo zawartej już z ZTM umowy o kolejnych 6 miesięcy. Oznacza to, że w sumie kontrakt zostanie zawarty na 2,5 roku.  

Wartość tego kontraktu (w całym tym okresie) to 164 446 152,32 zł (bez VAT).  

Procent od przychodów z reklam dla ZTM

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Wynagrodzeniem firmy, która wygra przetarg, będzie prawo do eksploatacji, czyli możliwość sprzedaży powierzchni reklamowej na nośnikach reklamowych zlokalizowanych na wiatach przystankowych

W ramach umowy wybrana w przetargu firma, jako koncesjonariusz, będzie zobowiązana do przekazywania regularnie, co miesiąc, do ZTM tzw. kwoty gwarantowanej, czyli określonej w umowie, stałej kwoty uzależnionej od osiąganego przez nią przychodu z tytułu sprzedaży reklam.

Kwotę taką uczestnicy przetargu musieli zaproponować już na etapie składania ofert. ZTM zastrzega, że minimalna wysokość tej kwoty w ofercie nie może być niższa niż 307,5 tys. zł.

AMS zaproponował kwotę gwarantowaną w wysokości 3 849 900 zł, Stroer Polska - 3 798 089,94 zł, a Bauer Media Outdoor Poland - 2 313 527,91

Obecnie utrzymaniem wiat przystankowych w Warszawie zajmują się należąca do Agory spółka reklamy zewnętrznej AMS i firma Ströer Polska. AMS odpowiada za 1060 wiat.  

Przeczytaj źródło