Leszek Milewski i Jakub Olkiewicz, fot. screen YouTube/Tetrycy
To wszystko poszło bardzo szybko. We wtorek 29 lipca informowaliśmy, że serwis piłkarski Goal.pl należący do Better Collective postanowił zwolnić czterech dziennikarzy i zamknąć prowadzony przez nich kanał na YouTube. Z zespołem pożegnali się Marcin Ryszka, Damian Smyk, Leszek Milewski oraz Jakub Olkiewicz.
Tetrycy mają już 40 tys.
Ci dwaj ostatni prowadzili popularny program “Tetrycy” i zdecydowali się działać dalej na własnym kanale youtubowym o tej samej nazwie. Do poniedziałku 4 sierpnia zebrali ponad 20 tys. subskrybentów, a kanał istnieje od 2023 roku. Wraz z nimi współpracuje Mateusz Stelmaszczyk, a w trójkę w sobotę 2 sierpnia postanowili założyć konto Tetryków na Patronite.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
W ciągu 48 godzin dziennikarze zgromadzili ponad 41,5 tys. zł od prawie 2000 patronów. Na portalu X wielu kibiców sportu deklarowało, że zamierza wspierać kanał, w tym także dziennikarze sportowi jak np. Żelisław Żyżyński z Canal+ Sport.
Czytaj także: Paweł Wilkowicz o pracy z Viaplay i nie tylko
– Na koniec dnia dołączam do patronów Szanownych Tetryków. Zachęcam. Rzadziej ostatnio tu na X jestem, ale Jakuba Olkiewicza i Leszka Milewskiego uwielbiam i szanuję. Warto wspierać, czytać i słuchać dobrych dziennikarzy – napisał Żyżyński.
Tetrycy oferują pięć progów wsparcia dla patronów. Przy pierwszych czterech - 10 zł, 25 zł, 50 zł, 100 zł - widnieje ten sam opis: „Każdy, kto coś nam da, może liczyć na to samo: dozgonną wdzięczność i miejsce na przewijanym pasku sponsorskim w piątkowych odcinkach”. Przy ostatnim progu 5000 zł miesięcznie dodano: „Tu na poważnie: jeśli jesteście firmą i chcecie z nami współpracować, zapraszamy na adres mailowy”.