Żabki Nano wciąż nierentowne

2 dni temu 10

Sieć bezobsługowych sklepów Żabka Nano rozwija się od 2021 roku. Wykorzystuje technologię opartą o AI, powstałą dzięki współpracy Żabki Future z amerykańską firmą technologiczną AiFi. Koncept bezobsługowej Żabki został stworzony w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future. Obecnie w Polsce działa ok. 50 Żabek Nano.

Zobacz: Żabka tnie usługi. Z czego już nie skorzystamy? 

Wyniki Żabki Nano

Jak wynika ze sprawozdania finansowego Żabki Nano, sieć w 2024 roku osiągnęła 32,6 mln zł przychodu, w porównaniu z 25,7 mln rok wcześniej. To oznacza wzrost o 27,1 proc.

Strata z działalności operacyjnej wyniosła 1,3 mln zł wobec 5,2 mln rok wcześniej. Strata netto z działalności kontynuowanej to z kolei 1,8 mln zł wobec 6,9 mln zł. Aktywa spadły z 6,1 do 4,2 mln zł.

Rok do roku przychody ze sprzedaży detalicznej wzrosły o 33,2 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

“Spółka rozwija się jako operator sklepów autonomicznych i autonomicznych automatów sprzedażowych w ramach Grupy Żabka. Spółka osiągnęła zakładane cele w 2024 roku poprzez budowę największej sieci sprzedaży w formacie autonomicznym w Europie i kontynuuje rozwój sieci sprzedaży i rozwój technologii” – napisano w podsumowaniu sprawozdania.  


Żabka Nano chce zachęcać klientów do nowych sposób kupowania

W zeszłym roku Żabka Nano zatrudniała w sumie 68 osób.

W części poświęconej planom rozwoju napisano z kolei: „Spółka planuje zwiększać liczbę lokalizacji, w których jest dostępna dla klientów poprzez nowe formaty, które do tej pory nie istniały w Grupie Żabka”.

Zobacz: Żabka Nano prezentowana na prestiżowej konferencji w Nowym Jorku

„Celem Spółki jest wzrost sprzedaży i świadomości konsumenckiej ze szczególnym skupieniem na transformacji postrzegania nowych technologii, dostępności sklepów oraz świadomości ich działania. Nadrzędnym celem jest zachęcenie konsumentów do nowego sposobu robienia zakupów i dalsza adaptacja nowego formatu” – podsumowano w sprawozdaniu.

Przeczytaj źródło